Районний семінар учителів російської мови та зарубіжної літератури
08 листопада 2017 року на базі Буцької ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар учителів російської мови та зарубіжної літератури з теми «Реалізація компоративної змістової лінії навчальної програми та Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти у процесі вивчення зарубіжної літератури», який пройшов відповідно до плану роботи районного методичного кабінету при відділі освіти Маньківської РДА.
Учасники семінару відвідали урок з зарубіжної літератури в 9 класі «Поема Байрона «Мазепа: історична основа та романтичний міф. Риси романтичного героя в образі Мазепи»»; із зацікавленістю переглянули презентацію «Використання інтерактивних технологій на уроках зарубіжної літератури» та виховний захід «Байрон – видатний поет – романтик XІX століття» (учитель Вовк Т.В.).
Завідувач районним методичним кабінетом при відділі освіти Маньківської РДА Трунденко І.П. висвітлила питання:
- про проведення районного конкурсу для вчителів української та зарубіжної літератури «Я іду в 9 клас»;
- про конкурс цифрових ресурсів для навчально – методичного забезпечення викладання російської мови та зарубіжної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах району;
- про проведення районної науково-практичної Інтернет-конференції з проблеми «Становлення індивідуальної системи педагогічної діяльності вчителя-словесника як запорука підвищення якості навчально-виховного процесу в умовах модернізації освіти».
Завершився семінар інтерактивною формою роботи «Педагогічний мікрофон», де колеги мали можливість висловити думки з теми семінару та обмінятись досвідом роботи в даному напрямку.
Рекомендації семінару вчителів російської мови та зарубіжної літератури від 08.11.2017 року:
1.Використовувати ефективні методи та прийомит, які допомагають розкрити творчий потенціал особистості кожного учня, сформувати навички аналітичного мислення, полікультурної компетентності: методів творчого читання, евристичного та дослідницького, перекладу; прийомів індивідуального й коментованого читання типологічно близьких текстів; проблемної ситуації; порівняння художніх творів; «вслуховування» в оригінал твору; зіставлення твору з його генетичним джерелом; евристичної бесіди, диспуту, діалогу.
2.Проводити інтегровані уроки зарубіжної літератури та української літератури, зарубіжної літератури та англійської мови з метою формування загальних закономірностей пізнання світу, гуманістичного світогляду, виявлення спільного та відмінного в різних національних культурах, доцільно поєднуючи інноваційні технології навчання із традиційними.
3.Виявляти літературні здібності учнів з метою залучення їх до пошуково- дослідницької діяльності, дослідження специфіки перекладного художнього твору, що передбачає застосування на уроках компаративного аналізу.