Про становлення та розвиток виховної системи закладу освіти
Виховна система сучасного закладу освіти – це складна структура, формування якої вимагає наукового підходу. Науковий підхід, в свою чергу, вимагає певної фахової підготовки педагогів, що долучаються до її становлення та розвитку. Саме про особливості становлення, розвитку, функціонування виховної системи школи йшла мова на семінарі заступників директорів з виховної роботи, що був проведений на базі Кищенецької ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Основним напрямком виховної діяльності Кищенецької ЗОШ є громадянське виховання. Школа працює над реалізацією проблеми «Формування громадянської компетентності в умовах особистісно орієнтованого виховання», має власну виховну систему «Я – особистість». Зі структурною моделлю виховної системи закладу, особливостями її функціонування знайомила учасників семінару заступник директора з навчально-виховної роботи Копистира Л.В. Також в рамках семінару було представлено методичну роботу з класними керівниками за напрямком діяльності школи - методичне перехрестя «Виховуємо людину», заняття курсу за вибором «Вчимося бути громадянами», заняття правового гуртка, майстер-клас та виховний захід.
У теоретичній частині семінару методист РМК Самелюк Л.І. акцентувалася увага заступників на теоретичному підґрунті функціонування виховних систем шкіл, психолого-педагогічному проектуванні виховної діяльності.
За підсумками семінару вироблено рекомендації, визначено ряд завдань, які потребують уваги заступників директорів з виховної роботи:
- будь-яку систему будувати на діагностичній основі;
- при плануванні формулювати головні (найбільш важливі) завдання школи, що визначать основний напрямок її діяльності;
- враховувати, що виховна система школи є більш ефективною, коли її складовими є ефективні виховні системи класних колективів, працювати над виховними програмами класних колективів;
- впроваджувати інноваційні технології виховання з метою удосконалення виховних систем шкіл;
- здійснювати системний підхід у підвищенні фахової компетентності учасників виховного процесу, що розбудовують виховні системи шкіл.