Відділ освіти, молоді та спорту Маньківської селищної ради

Професійний розвиток педагогічних працівників

Характеристики феномена професійного розвитку вчителів у світовому педагогічному просторі:

  • професійний розвиток учителів базується на конструктивізмі, тому педагоги – суб’єкти активного навчання;
  • професійний розвиток – це процес, який проходить у межах певного  контексту. Тому найбільш ефективною формою професійного розвитку є щоденна діяльність педагога у школі;
  • цей процес нерозривно пов’язаний зі шкільною реформою, тому що він означає процес формування культури, а не лише забезпечення формування в учителів нових умінь реалізації навчальних програм;
  • педагоги є рефлексивними практиками, які входять у професію з певною базою знань і набувають нові знання і досвід, “дорощуючи” їх до попередніх. Тому роль професійного розвитку полягає в тому, щоб допомогти вчителям у створенні й реалізації нових педагогічних теорій і практик, а також у підвищенні їх компетентності щодо педагогічної діяльності;
  • професійний розвиток учителів реалізується у процесі співробітництва,  найбільш ефективно – у взаємодії учителів, а також педагогів, адміністрації, батьків та інших членів громади;
  • професійний розвиток здійснюється на основі різних форм і способів організації. Тому професійний розвиток учителів – це постійний процес оптимального вибору й поєднання різних форм, методів, технологій, які є найбільш оптимальними в конкретній ситуації і в конкретному місці.