Звіт голови Державної служби якості освіти України
Дата: 28.02.2022 14:11
Кількість переглядів: 35
У 2021 році Служба та її територіальні органи провели 290 інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти, з яких майже половина (137) — у сільській місцевості. Більшість шкіл оцінені на високому й достатньому рівнях за напрямами «управління закладом освіти» (73%) та «педагогічна діяльність педагогічних працівників» (64%). Втім школи зазнали труднощів у розвитку освітнього середовища та оцінювання результатів навчання учнів.
За підсумками інституційних аудитів виокремлено позитивні тенденції як у сільських, так і в міських школах:
- застосування вчителями технологій компетентнісного навчання;
- розроблення і реалізація планів заходів на запобігання булінгу;
- формування інклюзивного, розвивального та мотивувального до навчання освітнього простору;
- робота над забезпеченням комфортних і безпечних умов навчання й праці;
- увага вчителів до планування своєї педагогічної діяльності та адаптації навчальної програми до особливостей конкретного класу;
- використання вчителями цифрових технологій як для підвищення своєї кваліфікації, так і для навчання учнів.
Водночас заклади освіти мають труднощі в організації освітнього середовища, частину яких мають вирішити засновники, а саме:
- лише близько 10% учителів застосовують інформаційно-комунікаційні технології для оволодіння іншими ключовими, крім інформаційної, компетентностями;
- у половині закладів освіти формувальне оцінювання застосовують лише впочатковій школі;
- майже у половині закладів, де навчаються учні з особливими освітніми потребами, немає ресурсних кімнат, але й водночас лише третина наявних ресурсних кімнат облаштовані повністю;
- архітектурна доступність будівель та приміщень у філіях опорних шкіл забезпечена гірше, ніж у решти закладів освіти;
- у 12% шкіл контингент учнів перевищує проєктну потужність (як правило, це міські заклади);
- більше половини закладів освіти (69%), де не провадять інноваційну діяльність,— у сільській місцевості;
- більше половини закладів освіти, де майже не реалізовують технології компетентнісного навчання, є закладами освіти І-ІІ та І-ІІІ ступенів усільській місцевості.
На допомогу закладам освіти та їх засновникам Служба розробила ряд методичних рекомендацій з питань розбудови системи забезпечення якості освіти, зокрема:
- друге видання «Абетка для директора»;
- порадники для керівників закладів дошкільної освіти.