A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Маньківської селищної ради

Звіт голови Державної служби якості освіти України

Дата: 28.02.2022 14:11
Кількість переглядів: 5

У 2021 році Служба та її територіальні органи провели 290 інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти, з яких майже половина (137) — у сільській місцевості. Більшість шкіл оцінені на високому й достатньому рівнях за напрямами «управління закладом освіти» (73%) та «педагогічна діяльність педагогічних працівників» (64%). Втім школи зазнали труднощів у розвитку освітнього середовища та оцінювання результатів навчання учнів.

За підсумками інституційних аудитів виокремлено позитивні тенденції як у сільських, так і в міських школах:

  • застосування вчителями технологій компетентнісного навчання;
  • розроблення і реалізація планів заходів на запобігання булінгу;
  • формування інклюзивного, розвивального та мотивувального до навчання освітнього простору;
  • робота над забезпеченням комфортних і безпечних умов навчання й праці;
  • увага вчителів до планування своєї педагогічної діяльності та адаптації навчальної програми до особливостей конкретного класу;
  • використання вчителями цифрових технологій як для підвищення своєї кваліфікації, так і для навчання учнів.

Водночас заклади освіти мають труднощі в організації освітнього середовища, частину яких мають вирішити засновники, а саме:

  • лише близько 10% учителів застосовують інформаційно-комунікаційні технології для оволодіння іншими ключовими, крім інформаційної, компетентностями;
  • у половині закладів освіти формувальне оцінювання застосовують лише впочатковій школі;
  • майже у половині закладів, де навчаються учні з особливими освітніми потребами, немає ресурсних кімнат, але й водночас лише третина наявних ресурсних кімнат облаштовані повністю;
  • архітектурна доступність будівель та приміщень у філіях опорних шкіл забезпечена гірше, ніж у решти закладів освіти;
  • у 12% шкіл контингент учнів перевищує проєктну потужність (як правило, це міські заклади);
  • більше половини закладів освіти (69%), де не провадять інноваційну діяльність,— у сільській місцевості;
  • більше половини закладів освіти, де майже не реалізовують технології компетентнісного навчання, є закладами освіти І-ІІ та І-ІІІ ступенів усільській місцевості.

На допомогу закладам освіти та їх засновникам Служба розробила ряд методичних рекомендацій з питань розбудови системи забезпечення якості освіти, зокрема:


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень