A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Маньківської селищної ради

Онлайн вебінар для працівників психологічної служби з теми «Безпечне освітнє середовище та формування поведінки дітей в Інтернеті - важливе завдання закладу освіти»

Дата: 23.03.2021 15:09
Кількість переглядів: 10

23 березня 2021р.  проведено Мельник М.В. дистанційно вебінар для працівників психологічної служби з теми «Безпечне освітнє середовище та формування поведінки дітей в Інтернеті - важливе завдання закладу освіти». Метою семінару було підвищення професійної компетентності практичних психологів та соціальних педагогів у роботі з дітьми задля  створення безпечного освітнього середовища, зокрема в Інтернеті, формування навичок конструктивної поведінки дітей у Всесвітній мережі.

       Цифрове середовище, зокрема Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації. Проте, не кожна дитина володіє достатнім рівнем щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому середовищі.

 Останнім часом ювенальна поліція фіксує сплеск небезпечних челенджів і спроб суїциду серед підлітків. Переважна кількість таких дій прозводить до трагічних наслідків.

В Україні все більше школярів долучаються до небезпечних “челенджів”, які поширюють у соцмережах: активізувалися “групи смерті” та інші небезпечні ігри, які підштовхують дітей до самогубства.

Також, психологи зауважують, що по всьому світі і, зокрема, в Україні набирає обертів явище буліциду – загибель внаслідок кібербулінгу – інформаційного терору, що передбачає систематичні жорстокі дії з боку булера з метою нашкодити, порушити права жертви на безпечне здоров’я і життя, обмежити свободу волевиявлення тощо, використовуючи інформаційно-комунікативні засоби.

Так, популярні серед підлітків та дітей виклики, такі як «падіння в стрибку» (tripping jump challenge) або «проломити-череп-челендж» (skull-breaker challenge), масове отруєння капсулами для прання (tide pods challenge), «суїцидальний челендж Момо», «удушення непритомністьвтрата свідомості» (choking / fainting / pass-out challenge) й найостанніший – «випий 40 таблеток та....», вже призвели до багатьох травмувань і смертей.

Тому психологи дають такі поради:

- батьки мають постійно приділяти увагу дитині не засуджуючи; забезпечити розвиток та зайнятість підлітка у гуртках або хобі; говорити про реальні трагічні випадки та загрози, з якими можна стикнутися в інтернеті; звертати увагу на зміни поведінки, режиму сну та апетиту; розумно контролювати та встановлювати зрозумілі для дитини правила.

- кожному користувачу слід бути уважнішим, і помітивши контент, який може загрожувати життю та безпеці інших, звернутися до адміністрації сайту зі скаргою, що може врятувати комусь життя. Соціальні мережі не завжди блокують контент, який закликає до небезпечних дій, адже челендж – величезна частина платформи, і не одразу розробники можуть помітити їх появу. Крім того, небезпечні тренди мають властивість мігрувати по різних платформах, або з’являтися із часовими проміжками.

   Бородієнко Т.В., завідувачка відділення соціальної роботи Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Маньківської селищної ради висвітлила дане питання.

     Костюк Ю.Г. (практичний психолог ЗДО «Росинка») та Нечеснюк Ю.Г. (соціальний педагог та практичний психолог Потаської ЗЗСО І-ІІ ступенів) презентували арттерапію для учнів та педагогічних працівників.

        Вебінар пройшов динамічно та пізнавально, підведенно підсумки.

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень