Проведено вебінар з керівниками ШМО учителів початкових класів
20 травня 2021 року методистом Хльобас Л.В. проведено вебінар з керівниками шкільних методичних об’єднаньучителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Маньківської селищної ради з питань завершення навчального року, оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів та STEM-освіти.
Акцентувалась увага на формувальному оцінюванні навчальних досягнень учнів 1-3 класів Нової української школи.
Формувальне оцінювання - процес, коли відстежується особистісний розвиток дитини та хід опанування нею навчального досвіду як основи компетентності.
Шляхами здійснення формувального оцінювання є:
- Педагогічне спостереження учителя.
- Аналіз учнівських портфоліо, результатів діагностичних робіт.
- Самооцінювання та взаємооцінювання.
- Співбесіди з батьками учнів.
- Застосування прийомів зворотнього зв’язку.
Відповідно до пункту 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 04 лютого 2021 року №143 «Про доопрацювання методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи» ЗЗСО рекомендовано до затвердження методичних рекомендацій у новій редакції здійснювати формувальне і підсумкове оцінювання учнів третіх класів вербально,не відображаючи результати підсумкового оцінювання у журналах.
З питань здійснення формувального оцінювання слід дотримуватись методичних рекомендацій, затверджених наказами Міністерства освіти і науки України від 20 серпня 2018 року № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі» та від 27 серпня 2019 року № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу».
Крім того, Лариса Володимирівна ознайомила присутніх з основними положеннями та перспективами упровадження STEM-освіти в освітній процес початкової школи та детально проаналізувала Програму розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням сесії Маньківської селищної ради від 16 березня 2021 року №7-3/VІІІ.
STEM-освіта має бути неперервною: розпочинатися в дошкільному віці й тривати протягом усього життя. Раннє залучення дитини до STEM-освіти не лише сприяє розвитку креативного мислення та формуванню дослідницької компетентності, а й поліпшує соціалізацію особистості, оскільки розвиває комунікативні компетентності під час роботи в команді.
STEM-освіта має реалізовуватись як під час уроку, так і в позаурочний час. Найоптимальнішим є поєднання обох підходів.
Учасники вебінару отримали цікаву та корисну інформацію.
’